خبر

عنوان خبر:

افزایش بهره وری، مهم‌ترین راهکار پایداری تولیدات دام و طیور
11:54:101400/12/04 print

خلاصه خبر:

متن خبر:

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در شرایط فعلی کشور و با توجه به تغییراتی که برای نظام یارانه‌ای پیش بینی شده، افزایش بهره وری، مهم‌ترین راهکار پایداری تولیدات دام و طیور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین دماوندی نژاد امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه خوراک دام طیور و آبزیان افزود: مدل‌های دانش بنیان هدفگذاری شده باید در حوزه دام و طیور به وقوع بپیوندند.

دماوندی نژاد اضافه کرد: انتظار داریم کارخانجات خوراک دام و طیور در روند واقعی سازی نرخ ارز و ارائه خوراک‌های جایگزین در حوزه دام، طیور و آبزیان، یاری رسان کشور باشند.

وی گفت: صنعت دام و طیور باید آمادگی تغییر رویکرد داشته باشد و بتواند تولیدات خود را محافظت کند.

دماوندی نژاد افزود: به فعالان حوزه دام و طیور و به اندیشمندان این حوزه اعلام آماده باش می‌کنیم که با استفاده از همه ظرفیت‌ها همانگونه که در اصلاحات اقتصادی قبلی، یاری رسان کشور بودند در این اصلاح نظام یارانه‌ای نیز تمام تلاش خود را به کار گیرند تا نه تولید کننده آسیب ببیند و نه مصرف کننده.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بدون شک اگر نرخ ارز واقعی سازی شود شرایط استفاده از ظرفیت کارخانجات خوراک دام بهبود می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر این کارخانجات به دلیل محدودیت ارز دولتی برای واردات نهاده‌های دامی نمی‌توانند نهاده مورد نیاز خود جهت فرآوری و تولید خوراک آماده تامین کند.

دماوندی نژاد گفت: اما با واقعی سازی نرخ ارز این مشکل برطرف می‌شود و این کارخانجات که در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند می‌توانند از ظرفیت کامل خود برای تولید بهره‌مند شوند.

 

تصاویر پیوست

skateboarder

پیوست:

کامنت ها

  • نمونه

    April 12th, 2015 at 3:50 PM

    متن

    پاسخ

پیام بگذارید

©Baraiand کلیه حقوق مادی و معنوی حفوظ می باشد